science

ساخت وبلاگ

 

امینونو یکی از محله‌های تاریخی استانبول است که در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال قرار دارد. هر کسی که به استانبول می‌رود حتماً گذرش به امینونو نیز می‌افتد و از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و مکان‌های دیدنی آن راضی خواهد بود. امینونو بعد از منطقه سلطان احمد، که مسجد معروف آبی و ایاصوفیه را در خود جای داده است، می‌تواند به تنهایی گردشگران را در استانبول خوشحال کند.

امینونو مکانی عالی برای رها شدن در جو تاریخی، آرام و قابل اعتماد استانبول است، زیرا نشان دهنده چیزهایی بیش از گردشگری است. این قطب اصلی حمل و نقل، به نوعی تجسمی از زندگی روزمره مردم محلی استانبول است. صرفاً نشستن بر روی یک نیمکت و تماشای مردمی که در حال کسب و کارشان هستند، دنیایی متفاوت را به تصویر می‌کشد که هیچ مجله مسافرتی قادر به توصیف آن نیست. در ادامه با سایت ترکیش ویزا گروپ همراه باشید تا با کارهایی که باید در محله امینونو استانبول انجام دهید آشنا شوید.

+بیشتر بخوانید: فعالیت‌های رایگانی که باید در استانبول انجام دهید

امینونو را بیشتر بشناسید

امینونو متعلق به منطقه فاتح است که یکی از ۳۹ منطقه رسمی تشکیل‌ دهنده استانبول است. بخش‌هایی از سه فیلم ربوده شده دو،  اسکای‌فال و آرگو در این محله فیلمبرداری شده‌اند. امینونو در دوره بیزانس، قلب قسطنطنیه قدیمی بوده و محل استقرار آن در کنار شاخ طلایی و در نزدیکی ورودی بسفر می‌باشد.

تا قرن دوازدهم میلادی، بازرگانان از سراسر جهان، کالاهای خود را در اینجا به فروش می‌رساندند که آن را به یک بندر مهم تجارت دریایی تبدیل می‌کرد. از سوی دیگر ساخت نقاط دیدنی مانند پل گالاتا و ایستگاه قطار سیرکچی در قرن نوزدهم، حضور گسترده مردم در خیابان‌ها را بیشتر کرد. به عنوان شلوغ‌ترین بندر کشتی در استانبول و قطب اصلی صنعت نشر، امینونو مرکز دانشگاهی اصلی، محل بزرگ‌ترین بازار ترکیه، مغازه‌ها، دفاتر و ساختمان‌های دولتی است و تخمین زده می‌شود روزانه دو میلیون نفر در آن تردد دارند.

EMINONU 2 - کارهایی که باید در محله امینونو استانبول انجام دهید

کارهایی که باید در امینونو انجام داد

بازدید از میدان امینونو: درست در کنار منطقه بندری، میدان امینونو مکان خوبی برای شروع یک گشت و گذار است. از یک فروشنده خیابانی غذا تهیه کنید، بر روی نیمکت بنشینید، منظره شاخ طلایی را تحسین کنید و به تماشای جهان در حال گذر بنشینید و ببینید چه چیزی به این منطقه اعتبار بخشیده است. پس از تغذیه کبوتران، برای کسب بینشی از اسلام و معماری دیدنی آن، وارد مسجد جدید یا ینی جامی شوید. مردم محلی آن را مسجد پرندگان می‌نامند و قدمت آن به قرن هفدهم می‌رسد. به عنوان یکی از آخرین مساجد باشکوه امپراتوری عثمانی، این مسجد اسرار فاش‌ نشده بسیاری در دل خود دارد.

بازار ادویه یا بازار مصری‌ها: در راه گذر از مسجد متعلق به قرن هفدهم، به بازار مصری‌ها در آن نزدیکی می‌رسید، جایی‌که می‌توانید سوغاتی انتخاب کرده و مهارت‌های داد و ستد کالا را تمرین کنید. معماری خیره‌کننده و رنگارنگ که در سقف دیده می‌شود، هر کسی را هیجان‌زده می‌کند. این بازار که بخشی از مجتمع مسجد جدید یا ینی جامی است، این روزها به عنوان یک جاذبه گردشگری جداگانه به خود می‌بالد. همه روزه بوی ادویه‌جات و گیاهان در هوا پخش می‌شود. از دیگر کالاهای فروشی در آنجا می‌توان به شکلات ترکی، قهوه و چاشنی‌های آشپزی اشاره کرد که هر یک می‌تواند سوغاتی بی‌نظیر برای عزیزان هنگام عزیمت به خانه باشد.

خرید خانه در ترکیه، خرید خانه در استانبول، مهاجرت به ترکیه

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 332 تاريخ : شنبه 10 خرداد 1399 ساعت: 16:06